Rehberlik Nedir?

01.09.2013 3504

Bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, sağlıklı kişilik gelişimi ve toplumsal çevresine uyum sağlamasına yardım etmektir. Böylece rehberlik eğitim çalışmalarını bugüne değin ihmal edilmiş olan bir yönünü tamamlayıcı çalışmalar olup, öğretim çalışmalarının boş bıraktığı yeri doldurarak, öğrencilere daha dengeli ve verimli eğitim sağlama çalışmasıdır.

*Rehberlik bireye kendini anlaması, çevredeki olanakları tanıması ve doğru kararlar vererek özünü gerçekleştiren bir kişi olarak gelişebilmesi için yapılan sistematik ve profesyonel bir yardım sürecidir.

*Her öğrencinin kendi özelliklerini, gizil güçlerini ilgi ve gereksinmelerin daha iyi anlamasına okulda ve çevrede eğitim olanaklarından en iyi şekilde yararlanmasına ortam hazırlamaktır.

Bu amacın gerçekleştirilmesi öğrenciyi merkez alan eğitim sistemini öngörmektedir. Bunun için okullardaki eğitim programları öğrencilerin bireysel gereksinmelerini karşılayacak şekilde düzenlenmelidir.

*Rehberlik bireyin topluma uyum sağlamasına kendisi ve toplum için yaralı bir yaşam sürmesine yardım edici sürekli bir oluşumdur.

Rehberlik eğitim uygulamalarında öğrencinin uyumsuzluğunun, devamsızlığının, başarısızlığının ve gelişimini engelleyen buna benzer durumların nedenlerini bulmak ve gidermeye çalışmaktır.

REHBERLİK NE DEĞİLDİR?

*Rehberlik öğrencilere doğrudan doğruya yapılan bir yardım değildir.

*Rehberlik öğrencileri aşırı derecede koruma ve onları her sıkıntıdan kurtarma da değildir.

*Ayrıca öğrenciye öneri sunmak, akıl öğretmek, bireyi doğru olduğu varsayılan bir hareket tarzını benimsemeye ve uygulamaya zorlamak ta değildir

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisimiz, aşağıdaki hizmetleri öğrencilere sunmaktadır:

* Öğrenci Tanıma Çalışmaları: Öğrencilerin psikolojik özellikler, ilgi ve yetenekleri, tutum ve beklentileri test anket ve görüşmelerle tanımaya çalışılır.

* Psikolojik Danışma Hizmetleri: Sorunları olan öğrencilerin kendilerini tanımaları ve kendilerini en üst düzeyde geliştirebilmeleri ve yeteneklerini kullanabilmelerini sağlamak.

* Bilgi Verme Çalışmaları: Öğrencilerin gereksinim duydukları ve bilmeleri gereken konular hakkında bilgi vermek.( Örn. Ergenlik Dönemi, Verimli ders Çalışma gibi)

*İzleme ve Değerlendirme Çalışmaları: Öğrenci davranışlarını izlemenin yanında, onu faaliyetlerinde izlemek, olumlu davranışa yöneltme ve yapılan yöneltmenin öğrenci üzerinde etkinliğini değerlendirmek ve öğrenciye desteğini sürdürmektir.

· ETKİLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

· ÇALIŞMA PROGRAMININ HAZIRLANMASI

· SINAV KAYGISININ AZALTILMASI

· BİREYSEL SORUNLARIN GİDERİLMESİ

· AİLE VE ARKADAŞ İLİŞKİLERİ

· ÜNİVERSİTEYE HAZIRLANMA

· PUAN HESAPLAMALARI

· VELİLERLE ETKİLİ İLETİŞİM KURMA

konularında tüm öğrenci,öğretmen ve velilerimize yardımcı olmak amacındayız.

REHBERLİĞİN DAYANDIĞI İLKELER

Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir.

İnsan saygıya değer bir varlıktır.

Bu hizmetten yararlanmak isteğe bağlıdır.

Rehberlik hizmetleri yaşam boyu yararlanılabilecek hizmetlerdir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerinde gizlilik esastır.

Tüm öğrencilere açık bir hizmettir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetleri ilgililerin işbirliğiyle yürütülür.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerinde bireysel farklılıklara saygı esastır.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetleri bireye ve topluma karşı sorumludur.

Bu ilkeler doğrultusunda; rehberliğin bireyde gerçekleştirmeye çalıştığı amaçlar şunlardır.

1-Bireyin kendini tanıması,

2-Çevrede kendisine açık olan olanakları öğrenmesi,

3-Gizil güçlerini ( yeteneklerini ) geliştirmesi,

4-Çevresine uyum sağlaması.